JansonPåBerget

Så fick vi äntligen lite respons!

Postat av: Christian Janson Åh vad det är härligt med lite sköna bloggbeefs ibland.

Vet inte riktigt var jag ska börja men om det är någon som tror att jag skriver en blogg i egenskap av journalist så har den person fel. Den skrivs i högsta grad av personen Janson.

Och eftersom ni efterlyste rannsakning av mig, dock inte av er själva uppenbarligen, så kan jag väl erkänna och kanske till och med ångra en och annan formulering i mitt första inlägg som drogs till sin spets.
Jag ber därför så hemskt mycket om ursäkt om ni har fått lida på era fina jobb och utbildningar för mina ord.

I grunden står dock min kritik om att ni skrek stå upp när en spelare i motståndarlaget var skadad kvar.
Då kvittar det i min bok om ni ropade att hon skulle stå upp som en man, Jörgen Wålemark, en vätte eller en hackspett. Det är lika tokigt och fel för det. Sedan är det ju upp till er att ta in den kritiken. Jag tror det inte men hoppas kan man ju alltid.

Sedan är det ju inte direkt någon ursäkt för en "klack" att skrika otidigheter bara för att några andra gör.

Och vad gäller erat lilla hot vad gäller pajkastning kan jag bara ta udden av alltihop med det samma. Det var inga konstigheter alls.
En tjej jag träffade ett kort tag hittade en annan kärlek - ett halvår/år senare. Var det något mer ni kasta på mig. Jag har samlat på Kalle Anka Pocket också ...

Men simma lugnt och kissa nu inte på alldeles. Det är ju ny match på lördag och då kan ni återigen visa upp ert härliga stöd som alla älskar så ...


Respons:
Suck... Jag, i egenskap av grundare av GFK Ultras, hade hoppats på herr Janson skulle försöka förstå. Jag begär inte att någon, helt utan insyn och vana av läktarkultur, ska svälja allt och älska oss. Men Janson har tillsynes tunnelseende och verkar bara vara inställd på att hitta sätt att angripa oss.
   Jansons kritik bygger på vad vi har valt att skrika när en spelare ligger ned på plan. Att en del av klacken väljer att skrika "Stå upp som Jörgen Wålemark" ligger till grund för att du har kallat oss bla. idioter. Vem har gett dej rätten att ta in, tolka situationen, och sedan kalla en hel grupp för idioter, pga av en ramsa som du feltolkat, som inte alla har skrikit, och som du från början t.o.m har uppfattat helt fel?! Som ni själva förstår har Janson byggt sin kritik likt det sätt man kokar soppa på en spik.
I detta fall väljer vi att starkt ifrågasätta vem som är "Pajasen"!
   Angående ransakning av oss själva framgår det i gårdagens blogginlägg tydligt att vi har gjort detta! Det står vilka ramsor VI anser är okej och varför. Det står även vilka ramsor vi väljer bort!
    I sitt inlägg på vår blogg skriver Janson att  "...är någon som tror att jag skriver en blogg i egenskap av journalist så har den person fel. Den skrivs i högsta grad av personen Janson."
   Det är skönt att den punkten nu är klar. Privatpersonen Jansons inlägg visar således inte på bristande journalistik. Utan snararebrist på distans och finess, liknande Aronssons uttalanden i Bohusläningen. Man kan ifrågasätta Jansons neutralitet ifrågan, då han dels har repotage som återfinns i Bohusläningen och har haft en realtion (av något slag) med Aronsson. Försöekr Janson rentutav att utnyttja läget för egen vinning?!
   Som vi klargjorde i föregående inlägg går vi inte på matcherna för någon annan än Kroppskultur!
Jansons kommentar:
"Det är ju ny match på lördag och då kan ni återigen visa upp ert härliga stöd som alla älskar så ..."
   Laget vill ha vårat stöd, och har det. Vi har skapat en läktarkultur på ny mark. Detta skapar större engagemang, spänning och uppslutning till damhandbollen. Vill Janson vara utan den? Välj en sport som biljard eller följ Kroppskulturs matcher på nätet. Där kan Janson helt välja vilka ljud han vill ska höras medans siffrorna visas på skärmen.

Man kan även läsa ett nytt blogginlägg på Jansons blogg .
 "Aldrig har jag väl blivit så idiotförklarad och ansedd som inkompetent, både som journalist och som älskare, efter mina åsikter om vad som skedde under Kropps-Önnered."
   Tycker Janson själv att kritiken vi valde att rikta mot hans inlägg är förvånande, kränkande eller onödiga efter det Janson skrev om GFKU?! Ifall våran text var en idiotförklaring ställer vi oss frågande till vad Janson anser om sina egna inlägg om GFKUs medlemmar.
   Vidare kan man läsa "Däremot framgår med all önskvärd tydlighet att homofobin är utbredd i vissa andra kretsar." Om detta skulle vara en pik riktad mot GFKU har Janson, åter igen, gjort ett övertramp och snedsteg, då han kallar oss för homofober. Det räckte inte med idioter?
   Hade Janson, för ovanlighetens skull, valt att tänka efter före han skrev något hade han kanske tänkt på en av de ramsor GFKU skrek under Önneredsmatchen - innan han uttala sig. Denna ramsa var ju för övrigt en av dem som upprörde Janson till din milda grad att han kallade oss för pajasar:  "ALLA VILL HA SEX MED JONNY DROTTZ".
   Nej, inga ramsor har vi dratt, inga rader har skrivits pga av homofobi. Jag ger dej istället en lika som bär.
Herr Janson - George Costanza!
 

/Junior
Grudnare av GFK Ultras
En tradition sedan 2008

Kommentarer
Postat av: George Costanza

Nej nu stänger vi den här fåniga "klack"-butiken för nu är jag så oerhört trött på låga och infama beskyllningar och konstaterande. Både från min sida och från Kropps enormt fina stöd på läktaren.



Vi kommer aldrig att förstå varandra, och vill nog inte förstå varandra heller för den delen.

Jag tyckte och tycker fortfarande att GFK Ultras beteende under vissa delar av Önneredsmatchen luktade unket och GFK Ultras tycker att hela jag luktar unket och är lik George Consantza.

Närmare än så tror jag aldrig att vi kommer att kunna komma varandra.



Vissa kommer säkert se det som om att jag förlorade men det bjuder jag på i så fall.

Jag har annat för mig än att bry mig om än vad en "klack" med ett par månader gamla anor tycker och tänker om mig.



Hoppas vi ses på Kropps-Kärra med glada tillrop och ett härligt stöd.

2008-12-19 @ 11:41:49
URL: http://jansonpaberget.blogspot.com
Postat av: rasmuzzz

vem fan tror han att ha när igentligen? patetiska jävel..

2008-12-19 @ 12:05:07
URL: http://gfkultras.blogg.se/
Postat av: Ramen

Jag blir så irriterande på dessa smutskastningar mot oss som är där och stötta vårt lag. Vi har inte gjort nåt annat än att stötta Kroppsdamer. De bara påstår detta bara för att märkas!!!

2008-12-21 @ 20:50:09
Postat av: Vera

För någon som lämnat lilla ankdammen Uddevalla (dvs undertecknad) och begett sig ut i stora världen, blir ett bråk som detta rätt skrattretande och löjligt.



Väx upp, och lyft blicken lite lite uppåt. Det kan ju inte vara hela världen om någon råkar ha en åsikt (som ni inte delar) om er käcka hejjaklack?



2008-12-22 @ 23:15:20
Postat av: Junior

Va kul för dej Vera. Måste säga att du verkligen e jätte cool! Fan tänk att få flytta härifrån, skit häftigt. Sthlm eller? - Ja menar, du verkar ha så mycket livserfarenhet. Jag blir nästan stum.. Fattar inte ens att du tog dej tiden att skriva. Vi borde bilda en klack åt dej istället... verkligen!

2008-12-22 @ 23:41:58
URL: http://gfkultras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0